Pro učitelství jsem se rozhodla už v dětství a vybrala jsem si dobře. Práce je mi koníčkem. Ráda se vzdělávám a přijímám nové metody. Když jsem potkala Sfumato, bylo mé rozhodnutí jasné: Tohle musím vyzkoušet! A po prvním roce bylo jasné, že tato metodika zůstane v mé učitelské výbavě navždy.
Učení se stalo ještě větší radostí pro mne i pro děti. Ty se těší na každé nové písmeno, na každou aktivitu s ním spojenou. Ani nevědí, že se učí a přitom jdou stále vpřed, krok za krokem. Přirozeně si osvojují čtení bez narušení struktury slov, ve svém tempu. Při psaní se drží osvojených pravidel a vše se daří ke spokojenosti dětí, pedagoga i rodičů.
A najednou do třídy přijde dítě, které jinde neuspělo. Nezná písmena, nespojuje je, je v podstatě negramotné. Stačí pár týdnů a dějí se zázraky. Dítě se najednou těší, že bude číst. S každou přečtenou stránkou má větší radost a stoupá mu sebevědomí. Už není ten poslední.
A to je nejvíc, dáváme dětem šanci.